fredag 9 oktober 2009

Efterord

Nu undrar sonen om inte Mammas pojkar börjar snart...

Vad har jag gjort, har jag uppmuntrat honom till att självmant vilja ta del av denna fördärvliga smörja???

Där får jag för att jag var så slapp och slö igår kväll, för att jag inte riktigt orkade släpa mig till sonens säng för regelrätt nattning genom högläsande ur Eragon; världens tråkigaste, mest ointressanta bok i MIN värld men en fullkomligt magiskt underbar, "fast lite jobbig att läsa själv", bestseller i SONENS värld...

"Ähum, nej programmet går inte idag vännen."

"När får jag se det nästa gång då; var är TV-tidningen?"

"Vet du förresten att Obama har fått Nobels fredspris??? Förresten är Idol klockan 20, men ni måste pausa tv:n för mamma vill se när hon kommer hem från väninnemiddagen."

"???Äh, jag går och tar ett bad mamma..."

To be continued, maybe...

Smspaus här: Maken meddelar att han sitter fast i trafiken vid Arlanda och omöjligt kan vara hemma vid bestämd tidpunkt. Am I surprised? På något sätt händer det alltid sådana här oförutsedda saker när JAG skall göra något. Fast maken kan ju inte direkt rå på trafikläget, eller?!?

Nåväl, alla glada och nöjda: Sonen njuter av det varma, sköna vattnet, knappt synlig är han bakom det berg med smutstvätt han befriade från badkaret och som nu ockuperar större delen av badrumsgolvet. Det är MYCKET man inte kan göra med muskelinflammation...

Dottern ser på Barnkanalen och jag skall gå och byta om lite...Jaså, vill dottern också bada, fast det blir nog lite för trångt,vi frågar, nehej, storebror vill inte dela med sig av platsen, ok, stoooorgråt...KAN JAG FÅ GÅ SNART???

Slutord: Sonen "kommer plötsligt", med hjälp av sin mor, "på", hur HAN skulle känna sig om rollerna var ombytta...Frikostigt makar han på sig.

Ha en trevlig fredagskväll allihopa!

KRAM

1 kommentar:

Josephine sa...

Vet du att hon som heter Victoria W är min gamla elev?

Kram!