söndag 17 maj 2009

Söndagskåseri



"Städning kostar 300 kr i timmen och parterapi 1000 kr i timmen", skämtar Caroline af Ugglas i dagens DN.



Tål att tänkas på det där men faktum är att vår storstädning igår gick förvånande bra och utan några större fajter. Lite gnäll från maken bara, om "tappade" dammsugarmunstycken, och över kattjäklarna, som mycket idogt hjälper till att bygga på dammhögen ytterligare...

Jag vet den härliga städhjälpskänslan; jag har själv upplevt den.

För några år sedan slog den underbara doften av rent och fräscht emot en varannan torsdag, när man trött och förbi rann in genom ytterdörren. Det enda man behövde göra var att rätta till lite här och var, överallt: Några krukor stod fel, en del prydnadsgrejer hade vänt sig bak och fram och "Förstår städerskan inte att kuddarna skall vara placerade som då hon började städa?. Små petitesser kan tyckas idag, men då var det min värld och mitt huvudbry.

Kanske, kanske blir detta veklighet igen, någon dag, någon tid...?

Kidsen tyckte väl kanske inte att vårt val av städdag var så vidare värst toppen men det var verkligen KRIS på smutsfronten.

Vi firade vår prestation med utepicknick vid det mysiga Fredhällsbadet. Dock såg vi skylten som upplyste att"... med undantag för sommarloven, är badet endast till för MEDLEMMAR", när lunchen redan var uppäten...Lite skamsna lommade vi iväg men en fin lunch hade vi haft i alla fall!

Efter härlig tjejmorgon med lika morgontidig dotter, innehållande frukost framför SvtB, är jag nu redo att ta tag i denna dag. Det är bland annat bowlingkalas för dottern, fotbollsmatch för sonen och lekträff i eftermiddag som står på agendan.


Hej och hopp alla söndagslirare out there!

1 kommentar:

Josephine Boman sa...

Ja, jag vill ha!!! HJÄLP snälla, jag städar ihjäl mig känns det som.

MISS YOU!