onsdag 6 maj 2009

Ris och ros




Just nu tycker jag inte så mycket om...



1, Att bråka så mycket med kidsen om så futtiga saker.

"Städa upp på ert rum NU"
"Gör det sen..."
"NU sade jag..."
"Men, du behöver inte vara här och störa dig"
"NU!" (i mycket barsk och arg ton samt hot om indraget lördagsgodis)
"Ja, ja..."

2, Datorer som krånglar och som hindrar mig från att snabbt och effektivt jobba, blogga, läsa nyheter...

3, Att tiden går så förbaskat snabbt, snart är det betygssättning igen; gjorde jag inte det precis nyss???

4, Katterna som bråkar med varandra HELA TIDEN. Det som jag trodde var "storebrorsfasoner" och "invänjningsproblem" med lilla Molly, från den äldsta katten Majas sida, har visat sig vara ett permanent tillstånd.

5, Allt vardagstjafs med maken...och att han ALLTID glömmer en massa, trots sms-och mailbombande från äkta hälften...

6, Att mikron är trasig och ingen orkar ta tag i problemet.


Jag tycker mycket om...

1, Att umgås med mina kids och göra mysiga saker med dem.

2, Att via facebook, mobilen, mailen kunna kommunicera med mina vänner och min familj när som helst och var som helst. Mamma, tack för att du är en sån hejare på sms!

3, Att veckorna bara rusar iväg och hela tiden för mig närmare helgen.

4, Att gosa med uberkeliga Molly...

5, Att någon gång i vardagshjulet få stanna upp, sitta ner och exempelvis glo på en film med maken eller bara lyckas utbyta tre meningar innan en av oss somnar i soffan...

6, Att dricka min egen kaffe latte med mjölk uppvärmd på spisen, mycket godare än mikromjölk.

Ha det så gott allihopa och onsdagskramar till er alla!

1 kommentar:

Josephine Boman sa...

Ja, allt har två sidor, som tur är!!!

Längtar till 30/5!

MISS YOU SO