tisdag 26 maj 2009

Citysvan med mera


Du lediga tisdag, du sköna tisdag, jobbtisdag?!?

Nåväl, förutom lite skoljobb har jag hunnit med att ta en härlig solpromenad. Morsat på mina favvoponnisar borta vid 4H-gården samt sagt hello till den årligen återkommande svanen som ruvar på sina ägg precis invid gångbanan vid Karlbergs hamn; hur cool och lugn som helst.

I all hast fick jag också ordna matsäck till sonen som skall iväg på fotbollsmatch tidigt och därför inte hinner komma hem och käka. Nu, då det bara är jag och sonen hemma får jag rodda i fotbollandet. Det är annars, så tråkigt traditionellt, makens göra. 

Förresten blev jag så varm i hjärtat då jag kom till sonens skolgård för att överlämna pastasalladen. Alla barn var ute och lekte, tjoade, tjimmade, lirade boll...Vem avbröt sitt fotbollsspelande för att så självklart komma fram och ge mig en bamsekram; jo, min älskade, älskade son! Love you!

Tisdagar är också sådana där dagar då jag  försöker hinna med en del praktiskt här hemma, som tvättinvikning, ivägtraskande med alla gamla förpackningar till sorteringsstationen, tillbakalämnande av biblioteksböcker... Idag ligger dock tvätthögen  mystiskt oinvikt. Då kan man tänka att aha, hon har förmodligen haft viktigare saker att göra...

Jo, jo, till exempel har jag gjort dotterns kalasinbudningar. Det var förresten en himla tur att jag ringde Leklandet igår för att bekräfta kalasbokningen. De skall nämligen LÄGGA NER sin verksamhet typ NU. Så inget kalas där alltså.  Istället fick jag nosa upp ett likvärdigt place och valet föll på Lekpalatset. 

Ha det nu så gott och var försiktiga i solen, den är ganska stark nu!

KRAM

Inga kommentarer: