torsdag 14 maj 2009



Det blev en halvapa som glatt deltog i musikalen Noas ark igår kväll.

Dottern och jag kompromissade; hon genom att bära apdräkt och apsvans, jag genom att ok:a nada apmössa. Skönt att alla blev nöjda, var och en på sin kant.


Nöjd var väl inte direkt känslan när jag och sonen fikade på ett café nära vår bostad häromdagen. Servicen var urusel, ja, rent av undermålig. Allt verkade så oerhört svårt att ordna och då jag påpekade en så trivial sak som att besticken och vattenglasen var slut, fick jag en uppgiven suck till svar.

Saken är den att undertecknad vet att detta ställe går riktigt bra. Kan man göra lite si och så med servicen då? Bara för att stället ligger i lä mitt i värsta solstråket? Morr....

Annars känns det riktigt kul att Malena gick vidare i tisdags, nu håller vi tummarna allt vad vi bara kan på lördag!

På soffronten intet nytt heller, de hemska blocketfynden står fortfarande i vårt vardagsrum.


To be continued, I guess...





Ha en bra dag och kram på er alla torsdagslirare!

Inga kommentarer: