fredag 22 maj 2009

Kolugnt läge



Nu kunde jag inte hålla mig från bloggen längre och eftersom vi umgås med varandra 24 timmar om dygnet, nja, så tycker maken det är helt ok...




Här på landet är det paradiset just nu. Även om solen, och sonen, just idag lyser med sin frånvaro är tillvaron alldeles förträfflig. Jag har precis avslutat min morgonlatte, dottern springer runt som värsta pressfotografen med min mobilkamera; exakt i hur många olika vinklar kan kattungen Molly befinna sig i?


Sonen då? Jo, han blev kvar på Saccosäcken hos våra underbara landetvänner nere vid Paradisbacken, där vi avnjöt en härlig middag igår. I familjen finns både en jättebra kompis till sonen samt Tindra, världens gulligaste ettåriga lilla pudel (jag har aldrig gillat pudlar men detta exemplar hund är different ).


De små vännerna fyller sina dagar med fiske, Playstation, hundpromenader,
utelekar på såväl studsmatta som med boll samt någon slags jönssonliganmania, hela samlingsboxen gås igenom...


Dottern tillåts vara med under vissa aktiviteter, men ibland passar en sexåring liksom inte riktigt in, om man säger så. Men hon finner sig, och hon har alltid katterna att leka med. Molly går/släpas motvilligt fram på promenad medan storkatten Maja lever livets glada dagar som utekatt och återfinns oftast under vårt hus eller ladan.


Det är inga direkta världsproblem som löses här, utan livet handlar mest om: Hur lagar vi motorgräsklipparen nu då trädgårdstraktorn inte heller går igång och det är LITE kämpigt att klippa hela mattan med handjagaren, som uppvisar ett lite halvrostigt yttre...


Livet känns sorglöst, enkelt och stressfritt! Lovely...

Nu skall jag strax vinka av dottern och maken som skall in till E-tuna för att bland annat besöka byggvaruhuset Silvan.


Tusen kramar till er alla

Inga kommentarer: