söndag 30 januari 2011

Men vad?

I ett endaste svisch så var den här helgen över och vad har jag egentligen åstadkommit för vettigt? Med vettigt menar jag hushållsnära tjänster, typ. Låt mig tänka, igår transformerades det mesta av smutstvätten till rentvätten; fortfarande oinvikt,  men ändå.

Idag lyckades jag få min man att ta sig an dammsugeriet här hemma, äntligen! Det har varit lite av en fight ett tag nu. Jag tjatar om "att det ser för djävligt ut" samtidigt som  menande blickar sänds åt hans håll. "Jag städar, inga problem, men det sker när jag anser mig ha tid för det" menar maken. (Vilket i sin tur kan ta ett REJÄLT tag). Ofta slutar det med att undertecknad river av skitgörat med en gång.

Fast inte den här gången, jag lät det helt enkelt gro igen och även maken förfasade sig,tydligen och handlade kvickt, for once.

Kidsen har haft sitt vanliga helggöra med handboll, fotboll och kompislek. En dos härligt socialt umgänge har även tilldelats lilla mig, både med kollega och la familia.

Dock trodde jag nyss att kvällen skulle sluta mycket olyckligt, särskilt  för sonens del: Chico lyckades nämligen smita från sitt ltrevåningspalats; en sidolucka på buren hade inte stängts ordentligt och filuren tog sig ut. Men efter flera tårar från flera inblandade och en stund i frihet, kunde djuret infångas och vi alla sova gott inatt.

Och den sprakande glimten i fyra spanande kattögon slocknade...

Nu går vi mot en ny vecka med nya spännande utmaningar och möten!

Kramisar

Inga kommentarer: