lördag 1 januari 2011

GOTT NYTT!!!!


Nu på årets första dag kände jag att det började rycka lite i bloggtarmen , så here I am!

En kort uppdatering blir det för strax ska maken och jag försöka bege oss ut och skida. Försöka ja, jag vet nämligen inte om mina pjäxor är aningens för små, de måste provas innan beslut tas om nyinköp.
Lugnt nyårsdagsläge råder annars, sonen kör X-box och ordnar hamsterlabyrinter med övernattande kompis och dottern är på sleepover hos älskade grannflickan.

Vår nyårsfest igår blev mycket lyckad, såväl mat, dryck som femkamp med undertecknad som lekledare fungerade alldeles utmärkt. Inga tårar, strider eller fajter blev resultatet av den tuffa kampen mellan de tre lagen bestående av nio barn och åtta vuxna (någon menade att jag skulle platsa i ngt frågesportprogram på Tv4, hm...)

Eftersom all disk och nästan allt röj avklarades redan innan läggdags kan man ägna dagen åt roligare saker än hemmafix.

Dagens bild (tagen med sonens nya Ipod touch) visar gårdagens middagsdukning, dagen efter så att säga, för eftersom jag var värdinna hanns inte något fotande med.
För övrigt har jag ett jätteskönt lov med en del vila, många sociala roligheter med vänner och bekanta samt hemmamys. Fast vindsförrådsröjet får nog dröja ett tag...

Kram på er alla!


Inga kommentarer: