fredag 24 december 2010

Juliga tankar


Så, det blev jul i år också!

Denna gång utan en massa julstress, trots att jag i år varit senast möjligt ute med precis ALLTING! Men allt handlar om inställningen till det man gör, att inte hetsa upp sig, att ta små andningspauser, promenader mitt i alltihop.

Nu på morgonen har vi avnjutit mysfrukost med paketutdelning, ja, några småpaket delar vi alltid ut på julaftons morgon. Jag måste uttrycka min beundran över sonens hantverkskonst, han gav oss jättefina grytlappar och en julhandduk han tillverkat i slöjden. Minns de små alster man själv kom hemdragandes med i barndomen, inte såg de så proffsiga ut, eller?!=

De enda molnen på den gnistrande, klara julhimlen är följande:

1, Dottern fick nyss whiteboardpenna på den nya prinsessklänningens liv och det går inte BORT! Hua, hua, men "ta en kofta och knäpp upptill, då syns inte fläcken" (gråt!!!)

2, Granen: En skam till gran, den åker ut på annandagen och ersätts av en rosa eller vit plastvariant jag köper på rea. Det finns en story kring denna stackars gran, som ser ut som piff och puff-julgranen, EFTER Plutos härjningar, d v s nästan BARRLÖS.

Maken och dottern hade lagt undan en gran igår, utanför någon stormarknad, betalat den för att sen gå in och julshoppa. Då de kom ut hade julgransförsäljaren stängt och dragit...Så de fick ta en hjälplös, gräslig gran som fanns kvar; men varför skulle just vi rädda den från en för tidig brasvedsdöd???

Ja, ja, nu är det jul gott folk, julefridsljuset lyser så klart och vi skall strax bege oss iväg till söstra mi för en massa mysig samvaro.
KRAM

Inga kommentarer: