torsdag 2 december 2010

På senare år har jag ibland haft svårt att få fatt i den där riktiga julkänslan, den som man så väl känner igen då man upplever den.
Dethar inte spelat någon roll hur mycket glöggsippande, julgodisgörande samt ljuständande man ägnat sig åt, julefriden, lugnet och ron har lyst med sin frånvaro, omöjliga att forcera fram.

Men i år, kanske, kanske blir det ÄKTA Christmas spirit ändå?

Jag känner att jag är på god väg och säkert hjälper det vädermässiga läget till en hel del: Stockholm visar sitt allra glittrigaste snölandskap, det är SÅ makalöst vackert och jag njuuuuter av mina härliga vinterpromender. Jag tror banne mig att jag bor i världens vackraste stad, så kallas den ju också "beauty on water" i turistsammanhang.
Jag njuter faktiskt lite extra mycket då jag tänker tillbaka på hur jag halkande och släpande tog mig fram med hjälp av mina kryckor förra vintern (jojomen, broddarna är redan inköpta men används inte så värst jätteofta...)
För att öka jultrycket ytterligare och maxa stämningen, serveras här en riktig goding till jullåt, från långt tillbaka i tiden...
Kramar på er alla decemberlirare!

Inga kommentarer: