onsdag 1 december 2010

Sen, senare....

...moi!

Upplyste imorse mina adventskalenderlängtande kids att det är första december heeeela dagen idag. Ja, såklart har inte några kalendrar inhandlats ännu, mest beroende på att jag inte prioriterat detta inköp samt att kidsen önskat sig specifika kalendrar som inte finns på holmen.

Dottern morrade lite medan sonen, på sitt mycket kloka, snart tioåriga vis (imorgon fylls det!), menade att: "Men fattar du inte vad mamma sa, det är första december hela dagen, hon ska ju köpa kalendrarna idag".

Jag har faktiskt helt förlikat mig med att jag blivit en sistaminutare, inte gällande allt här i livet men med ganska mycket är jag ute i absolut sista rycket.

Julklapparna till exempel, de inhandlas den 22 december, that´s it! Såklart har jag en plan för vad jag skall köpa och var, det går ju inte direkt att slöshoppa i snigelfart två dagar innan julafton. Dock hinns inte några större inköp med före den dagen, kalendern är ganska full som den är, jo, jag tackar.

Och den 23 december, den dagen går i mat-,godis och granfixandets tecken här hemma: Det är då doften av skinka, Jansson, knäck, barr borrar sig in i det wilhelmssonska residenset.

Fast julgodiset tjuvstartar vi alltid lite med; för tillsammans med ett gäng andra barnfamiljer tillverkar vi, under mycket trivsamma former där en del mat och glögg slinker ner, sötsaker i parti och minut. Varje år får sen varje familj en liten goodiebag med sig hem. Dagen efter är man alltid lika förvånad: Har vi verkligen gjort de här utsäkta mozartkulorna, den delikata ischokladen...?

Ja, ja, förutom att rätta en hel massa måste jag exakt NU bege mig ut på stan, sonens födelsedag är ju imorgon!


KRAMISAR






Inga kommentarer: