lördag 27 november 2010

Softisch...



Nu när jag fixat med mossa, svampar och diverse andra utsmyckningar i adventsljusstaken har jag bestämt mig för att softa hemma resten av dagen; känner en aningens förkylningstendens i kroppen men inte så vidare värst farligt, men ändå!

Och eftersom jag kommer ägna hela morgondagen (8.30-17 to be exact) åt handbollsturneringar både på Söder och på holmlig hemmaplan känner jag ett visst behov av att bara "gå och dra" hemma.

"Vad mycket ni verkar ha med aktiviteter och så", kommenterade en bekant häromdagen. Jo, det blir en del, dottern kör dans, kör och handboll två ggr i veckan plus matcher då och då. Sonen ägnar sig också åt två träningspass handboll , plus matcher, samt en Coerver fotbollsteknikkurs i veckan.

FAST, egentligen är det inte så vansinnigt mycket och framförallt ligger allt inom bekvämt promenadavstånd, förutom bortamatcherna då. Och jag tycker det är viktigt att barnen rör på sig, att de är med i lagsporter och lär sig om kamrat-och kämparanda, att inte driva själva och att umgås med många.

För dotterns del hoppas jag att handbollen blir ett naturligt sätt bort från tjejiga tvåsamhetstendenser. Nu är läget inte så farligt, hon leker med många olika kompisar, ibland flera samtidigt, även om hon har en speciell liten väninna som hon anser vara sin bästis (idag fick hon ett bästishalsband av henne, lycka!!!). Men man vet ju av egen flickerfarenhet att vågorna kan gå höga på vänskapens hav och ibland lurar riktiga stormar. Då kan de vara skönt med ett helt litet handbollsgäng i ryggen!Hoppas bara hon vill fortsätta spela...

Idag verkade dottern kry så det blev den vanliga lördagsförmiddagsdansen, under vilken jag passade på att handla till kvällens happenings samt hämta sonens stooooora låda från Fem Förlag från postutlämningen. Jodå, han har eftermiddagsaktiviteten färdig och klar: att stämma av det han fått i boxen mot de beställningar som gjorts samt att leverera till sina kunder, de som finns nearby vill säga.

PAUS här: "Jag har fått helt fel grejer, eller i alla fall några saker stämmer inte" ropar sonen från jultidningseländet. Voine, voine, nu blir det till att ringa Fem Förlag, sen...

Fast först, refill av lattemuggen samt check av barnrummet, där dottern med kompis pysslat med någon slags makeover inför det disko de tänker ha ikväll...

KRAMAR till alla lördagslirare out there!

Inga kommentarer: