måndag 15 november 2010

Vab-läge

Från vabsoffan skapas detta inlägg; det är sonen som är sjuk för första gången på hur länge som helst (dottern har varit lite småkrasslig now and then). Det är 40 graders feber, huvudvärk, halsont och illamående som är diagnosen: med andra ord rent och skärt soffläge.

Just nu tittar vi på den helt fantastiska filmserien "Life", som maken beställt och som, lämpligt nog, damp ner i brevlådan häromdagen.

Hoppas, hoppas att storkillen kryar på sig snabbt, i helgen skall vi nämligen dels ha bjudmiddag hemma hos oss, dels iväg på en liten minisemester till Uppsala, för att fira min mor och far som snart blir, ja, äldre...Och innan dess vill han faktiskt tillbaka till plugget, för "det är lite jobbigt att ta igen det man missar". Hm, så tänkte aldrig jag när jag var nio år, men time changes...

Tur att det inte rådde sjukt läge under helgen i alla fall, den var istället full av trevligheter, handbollturneringar, fotbollsträning samt köruppsjungning, nice. Trevligt var det också under höstlovsveckan, då blev det royal treatment på småländska marker hos svärföräldrarna, inklusive mysigt besök i underbara Kalmar på tu man hand med maken (hotellstaying minsann).

Näe, nu skall jag sätta mig lite mer in in hur ringpinvinerna sköter sina matbestyr; de prenumererar inte på Linas matkasse direkt. Jag funderar däremot på att ta upp våran sådana igen, vi har en så kallad vilande prenumeration som då när som helst kan återupptas. Och just nu råder det torka och öken vad gäller matinspiration för undertecknads del...

Ta hand om er alla!

Kramisar


Inga kommentarer: