onsdag 17 november 2010

Otidig

Näe, jag är ingen sådan där som är ute i hiskeligt god tid med exempelvis julpyntet. Men med någon slags önskan om att jag just i år skulle transformeras till en sådan där ordentlig en, med full julkoll, bestämde jag mig för att dra upp på vinden idag, är ju ledig och sonen är återigen på plats i plugget (om än med mycken halsont, vilket innebär besök hos doktorn senare).

Fast, jag kom inte ens in i vindsförrådet. Inte för att nyckeln var borta eller så utan för att någon har lagt in hur mycket saker som helst där, så fräckt, eller hur? Sist jag besökte lilla skrubben var det visserligen fullt men man kunde i alla fall ta sig fram längs med en minimal gångfåra, voine, voine...

Det värsta är tyvärr att det är jag o maken som låtit det bli så här. Har för mig att jag just vid denna tid förra året skrev här på bloggen att "ja, innan nästa jul så skall vindförrådet VERKLIGEN städas och gås igenom grundligt"...Men nu, same shit again, jag vände på klacken och struntade i att vara sådär genomtänkt och "tidig".

Istället har jag surfat runt o kollat efter julutbudet på IKEA, Rusta och Indiska, jag vet ju att många dekorationsslingor gav upp förra julen och att vi behöver nytt pynt till granen...Särskilt som jag har bestämt att julen skall gå i rött,rosa, lila samt silver och guld här hemma, nice!

PAUS här: Ynklig son ringde från skolan, han har både halsont och huvudvärk, storplutten, och vill komma hem. Jag skall förbereda en kopp te med lite mjölk och honung samt ladda DVD:n med något lämpligt.

Det blir absolut "no, no" gällande fysiska aktiviteter för sonens del den här veckan. Men hoppas, hoppas att han kurerar sig snabbt så han kan njuta av den mysiga helgen vi skall ha, bland annat på hotell i Uppsala.

Ha det nu så gott alla därute!

Kram Lotta

Inga kommentarer: