torsdag 20 januari 2011

Små klokheter



Åh vad jag ibland önskar att jag hade skrivit upp alla roliga/tokiga saker som mina kids har sagt genom åren och kanske samlat dem till en liten bok. Kanske är det inte för sent än?

I alla fall hade jag ett gulligt litet samtal med sonen häromdagen. Han vädrade sina tankar och funderingar inför att börja högstadiet (om 1,5 år-hjälp är det verkligen dags då???):


"Mamma, på ett sätt känner jag att jag inte vill att tiden ska gå så snabbt och att jag ska börja högstadiet; det blir ju säkert mer läxor, prov och så. Men på ett annat sätt ser jag fram emot högstadiet för då tror jag att jag kommer få en tjej. Och då vet jag vem jag skall ge en massa fina presenter..."

Till saken hör att han för ett tag sedan besökte just en högstadieskola och då råkade få syn på ett helt gäng snygga tjejer som "såg likadana ut allihop". Bara att gå och roffa åt sig en i högen sedan då, och så länge får han gärna slösa sina små gåvor på mig...

Här tänker jag göra kväll snart, fast läget ser inte så just ut på "lugna ner sig-fronten": I vardagsrummet pågår viktig handbollsmatch mellan son och kompis (fast de hann göra klart matteläxan INNAN); dottern bläddrar, efter att även hon har gjort sin läsläxa, i fotoalbum och småförfasar sig över att det finns avsevärt fler foton på storebror...

Ja, ja, jag är ju själv lillasyster och vet hur det känns...

Ha det så gott allihopa!


Just det, dagens bild visar Chicos nya, ståtliga bur som jag släpade hem på tunnelbanan igår.

Inga kommentarer: