onsdag 12 januari 2011

Start

Skolstart, jobbstart, aktivitetsstart...vad smidigt det ändå har gått.

Rutinerna börjar sakteligen sätta sig, dock känner jag att det här med matlagningen kanske inte riktigt hunnit ikapp än. På lovet var mattiderna minst sagt rullande och ibland hoppades till och med hela måltider över. Jag menar, sover alla i familjen till bortåt elva blir det ingen frulle, utan brunch.

Men nu måste man skärpa till sig, hungriga barn kräver mat och under skolveckorna fungerar inte lovmiddagstiden runt 20-21.

Och då jag märker att matfantasin tryter blir det nog snart Linas matkasse igen, I love Lina!

Nu måste jag fortsätta denna min lediga dag, som inte är helledig direkt: Förutom fortsatt fix med tvätt och annat hushållsarbete har jag en hel massa elevomdömen att skriva...

Men nu skall jag ner i gymmet för en energiboost, så man orkar något!

Kramisar

Inga kommentarer: