söndag 16 januari 2011

Löfte


Insåg igår att jag är en skam till stockholmsbo. Jag utnyttjar stadens utbud av precis allt på tok för lite.

Såklart hinner man inte med så många teater-, bio-, bad- och restaurangbesök under vardagshjulens frenetiska rullande, men på helgerna; vilken är ursäkten??? Fantasibrist? Orkeslöshet? Tidsbrist? Vanor? För även under sprängfyllda cuphelger finns det alltid några sekunder över, right?

Har lovat mig själv att i alla fall börja med mina promenader. Istället för att ta samma, i och för sig jättefina, rundor tänker jag framöver vidga mitt revir och dra iväg till så exotiska ställen som Södermalm, Djurgården etc...

Ingen promenix just nu dock, efter lunchutfodring av två hungriga handbollsflickor väntar en hel radda elevomdömen på att bli ifyllda... Lugn och arbetsro har jag i alla fall, snart ska tjejerna dansa ut julen på julgransplundring, sonen och maken lirar fotboll. Stack ner en liten handlingslista i makens jackficka, hoppas han fattar vinken...

KRAm


Inga kommentarer: