söndag 13 februari 2011

Hola!

Så, efter ett antal mail till blogspot fungerar min blogginloggning igen, great!

Myssitter framför datorn efter ett minigympass. Ibland strular motivationen, fast jag är sååå väl medveten om att jag behöver träningen för att må bra. Då är det ganska läckert att bara kunna glida några trappor ner i gymmet och köra en kortvariant. Jag har ju liksom inte gjort några jätteansträngningar, inte åkt buss eller tagit tricken, för att komma dit. Och flera korta pass blir ju tillsammans  ett långt, right?!?

Annars har helgen bjudit på "det vanliga": några slängar handboll, fotboll, teater samt mysmiddag med kompisfamilj igår och idag, en rejäl issväng på skridskobanan i Vasaparken med dotra. Resterande delar av la familia W körde skidor på längden, fett nice!

 Men hörrni, Melodifestivalen 2011, vad är det för sort??? Som tur är (eller?) kan vi inte riktigt se Maries kortkorta kreationer, vår platt-TV har behagat paja, ja, bilden är liksom full av röda strimmor (fast märkligt nog ser man för det mesta folks ansikten och överkroppar ganska så klart).

Kidsens tjock-TV, som vi köpt från syrran, fungerar alltjämt klanderfritt. Dock är platstillgången något begränsad i barnrummet där den har sin fasta plats p g a att där finns hushållets andra TV-uttag. Om man inte är så kinkig vill säga; det går att ligga cirkus tio personer i leksängen...

Och VAD hade hänt med annars så söta Sanna, tyckte hon närmast såg ut som en blandning av Kjerstin Dellert och en mindre lyckad upplaga av Eva Dahlgren...Näe, det gör inget om man råkar missa resten av delfinalerna, andra chansen, finalen eller Eurovision...BLÄ!

Tur att landet är fritt och det inte finns någon TV-tvångströja. Och Sara, min lilla, älskade showdotter, du får gärna showa och dansa FRAMFÖR eländet nästa lördag.

Jaha, nähä, nu måste jag nog gå och ta tag i resten av denna söndag, till exempel hinna ner och boka tvättstugan innan Solsidan börjar...

So long!

Inga kommentarer: