onsdag 23 februari 2011

Dagen idag

Tjoho!

Diskuterade bland annat fjällpackning med en väninna alldeles nyss. Vi skall till fjällen i bägge familjerna men inte ihop och inte till samma ställe. Jag menade på att det vore bra att skriva någon slags lista över alla pinaler man ska släpa med och dela in dem i några olika kategorier: "Matvaror", "kläder" o s v

"Jamen, du mailade ju en sådan lista till oss inför fjällturen 2008", utbrast väninnan. "Jag mailar tillbaka den till dig, nu direkt". Åh, vad smidigt, då är halva jobbet redan gjort!. För har jag bara alles listat brukar det gå rackarns snabbt att packa/välla ner saker i IKEA-bagar. Synd bara att spraymail ligger nere precis nu (som vanligt) så jag inte kommer åt fina listan...

Tur då att jag har en del saker jobbwise att pyssla med. Städningen här hemma görs heller inte av sig självt; jag har i skrivande stund rivit av kök, vardagsrum och hall, återstår några rum med andra ord (läs: makens göra). 

Jag ser verkligen fram emot sportlovet och hoppas, hoppas, hoppas att Lofsdalen bjuder på sol och lagom kallt väder. Hur mycket sportande det sedan blir för moi återstår att se, men promenadbootsen åker på redan vid resstart och längdlaggarna återfinns i packningen. Tyvärr gör även några rehabattiraljer det (man kan göra mycket med gummiband); ja, jag känner av lilla benet då och då och det är lika bra att mjuka upp trötta muskler med diverse övningar.

Nu skall jag ta tag i denna onsdag, kanske ta en solskenspromenad och få mig en liten D-vitamindos?

Kram

Inga kommentarer: