måndag 7 mars 2011

Hejsan!

Känner mig aningens instängd; vill ju ut och åka längdskidor ju, så som jag gjorde hela förra veckan. Har ingen lust att vara instängd på jobbet eller hemma. Vill känna solens strålar landa på hela lilla vintermig och kicka loss energin.


Hörde på radion igår, då vi åkte hem från Lofsdalen, att längdåkning är den i särklass mest allsidiga motionsform man kan utöva, du tränar i princip alla viktiga muskelgrupper. Och ja, det känns verkligen, min kropp känns stärkt av de dagliga skidspårspassen. Nu åker jag inte med någon som helst snygg eller graciös teknik, utan stakar mig fram bäst det går, i någon slags "kärringstil" ,eller klassisk stil, som min make snällt beskriver den. Men ändå, jag gillar det verkligen!


Kanske man skall satsa på en Cross trainer???


Annars har första jobbdagen gått mycket smidigt, trodde jag skulle vara tröttare efter den långa hemresan igår kväll. Och hemma har sonen tagit hand om sin lillasyster hela dagen, deras skola är nämligen stängd. De har pysslat med diverse olika saker, bland annat haft loppis. Få se om det inbringats någon storkova...


Ikväll tror jag att jag skall ta en tur i längdspåren, om jag  nu hittar någon snö  i dem. Skulle vara fett nicigt och stärkande!


Måndagskramisar till er alla!



Inga kommentarer: