lördag 12 mars 2011

Mmmmm



Är fullkomligt beroende av... Latte Art! Med hjälp av denna superbt goda baristamjölk från Arla tillverkar jag den allra godaste latten helt själv, jag lovar! Men det måste vara den fetare varianten, tycker jag, inga lightprodukter här inte! Du måste såklart ha ett riktigt gott kaffe också, "it takes two, baby..."eller till och med three, för en mjölkskummare är också nödvändig. Jag väljer gärna någon lite starkare kaffesort, Ebony och India Malabar från Gevalia är toppgoda.




Eller varför inte supergott, närrostat kaffe (för stockholmsboende) från Johan och Nyström? Deras rosteri ligger i Tullinge, strax söder om Stockholm. och de rostar sitt kaffe för hand. Och just det ja, innehavaren och hans familj råkar också vara våra sommarkompisar; de har sitt lantställe på Tosterön. Så jag har provsmakat deras kaffe ett antal gånger och det är verkligen delikat.

Det finns inget som är så gott som en perfekt latte och en sådan njuter jag av nu.Jag har nämligen lite fri tid på min fritid; efter förmiddagens teater-/långpromenad-och lekpass med dottern tog maken precis över och dessa två har just setts spatsera iväg på shoppingtur till stan stan (d v s hemska Drottninggatan med omnejd, hua).Sonen stack iväg till kompisar efter morgonens fotbollsmatch, så kvar här är jag.

Lite nytta har jag gjort i alla fall, inte bara sörplat latte. Bland annat har det sorterats bland gamla kvitton, i syfte att hitta ett specifikt kvitto från julhandlingen. Emils julklappsjacka har nämligen släppt i en söm och det är reklamation på gång. Tyvärr hittade jag inte just den förbenade lilla papperslappen men passade ändå på att göra ett nytt kvittosystem. Senare kom jag dock på att det är maken som har kvittot i fråga, han fick det då han skulle byta sin julklappsfleece!

Lugn eftermiddag alltså och ikväll mellotittande hos grannväninna med kids. JAG HAR INGEN FAVORIT I ÅR, känns lite tråkigt faktiskt att titta då, inget adrenalinpåslag, nada...Kanske sätter i en film istället, eller?!? Nej, det blir nog gluttande ändå, det hör till,kanske...

Ha det bäst!

Kramisar




Inga kommentarer: