tisdag 31 mars 2009

Äntligen!


Lite tveksamt vågar jag nog ändå påstå att NU är våren här!


Underbara, härliga solstrålar har landat på mig idag då jag spatserat omkring utomhus. Alltmedan seninflammationen börjar ge med sig; fast lite svullen längs vristen är jag allt fortfarande kvällstid. Men sjukgymnasten sa ju att det kan ta tid...

Funderingar kring lillsnuffans presenter har annars ockuperat mina tankar idag, på lördag fyller hon hela sex år, unbelievable!

Det är stört omöjligt att denna dag skulle gå någon i vår familj obemärkt förbi, för nära nog dagligen under ett halvårs tid har hon påmint oss om dess existens. Hela tillvaron delas på något sätt in i före-respektive efter födelsedagen.

Imorse blev hon dock tydligt medveten om att något kalas varken bokats eller arrangerats. Detta gav näring till den drama queen hon ibland utvecklas till, gaaanska ofta, och ett litet performance följde...

Men, men i helgen kommer hon tillsammans med sin älskade storkusin, som fyller 11 år dagen innan henne, firas ordentligt av den lilla, men naggande goda släkten. Eftersom vi inte är så många blir liksom varje deltagare så oerhört uppskattad och betydelsefull.

Jag glömmer förresten aldrig storkussens femårskalas, dit vi åkte direkt från BB, där dottern fötts dagen innan...


Ha det så bra allihopa och tusen vårkramar to you all!

Inga kommentarer: