onsdag 1 april 2009

Din dumma...


Jodå, visst har eleverna gjort sina aprilförsök idag...men förgäves.

Jag genomskådade "du har något på ärmen" och "du har ett hål på din byxa".


Annars är jag en ganska lättlurad person, som ibland inte riktigt har förmågan att se skillnad på dikt och verklighet. Jag menar, man höjer ju knappt på ögonbrynen längre, det ena konstigare än det andra tar sig på något sätt innanför verklighetens ram.

Dock fattade jag morgontidningens practical joke om något slags VIP-åkkort för 1000 kr. Man skulle med detta i handen berättigas både sittgaranti på bussar och tåg samt kaffe med dopp på spårvagnarna.

Tyvärr var nog makens mail om en missad morgonutflykt med dotterns femårsgrupp inte något härligt, förlösande vårskämt utan bitter verklighet...

Verkligt är också att jag kommer närvara vid Gleerups mingelkväll denna afton. Det blir intressanta föreläsningar, läromedelspresentationer samt buffé, for free!

I lilla luxemburg är förresten aprilskämt förbjudna sedan 1973; då uppmanades nämligen alla banksparare att ta ut sina besparingar...med ekonomisk kris som följd.


Ha det så gott alla aprilare out there!

Inga kommentarer: