torsdag 2 april 2009

Vår och litet försvarstal


Lika säkert som snödropparna i rabatten är uteserveringarna på innerstadens trottoarer ett vårtecken.




På denna brygga vilar jag benen ibland...

Caféerna med de allra soligaste läplatserna drar hur mycket folk som helst, och de sippar gärna lääänge på sin latte.


Jag har hittat min alldeles egna ritual: Med en kaffe-med-mjölk- fylld termos och gott fikabröd stegar jag iväg till den närbelägna 4H-gården precis invid Mälaren och bara njuuuter. Jag får då liksom mer latte för pengarna och den mest fantastiska utsikt över vatten och djur, den är oslagbar.


Det är denna bild jag vill förmedla till en del bekanta som med deltagande blick och den allra djupaste bekymmersrynka undrar HUR man kan bo i Stockholms INNERSTAD med två barn och två katter. Men heeej, vi bor inte på Drottninggatans affärsstråk.

Och hur ofta leker förresten mina vänner på landsbygden Mulle i skogen?!?


När, nu skall jag ut och njuta av våren! Hugs to you all!

1 kommentar:

Jenni-Li sa...

När jag kommer ner igen får du sällskap på din prommis till 4H-gården igen :) Tack för sist! Kram kram