söndag 8 mars 2009

Spring is in the air


YIHAAA!!!!


Hörde ni mitt vårskrik?

Det är ingen tvekan nu, våren är på g. I två dagar har jag letat vårtecken då jag tagit mig fram via apostlahästarna.

Idag med hjälp av min underbart ivriga dotter, då vi besökte en närliggande 4H-gård och morsade på Nicke, Fanny och alla de andra shetlandsponnyerna samt även på ett antal dvärgvädurar, jämtlandsgetter, får och höns.

Våra vårbevis:

1, Knoppar på flera trädgrenar

2, Inget halkande och slirande på isig mark. Vi kan nu helt hänge oss åt diverse dansnummer, hopp och stoj på barmarken.

3, En massa äckligt skräp har lyfts upp till ytan efter att ha legat gömda i snön. Usch!

4, Vårfåglarna ackompanjerar oss all time long.

Kanske är melodifestivalfinalen på lördag också ett litet vårtecken?! Hur som så är det ett härligt utgångsläge i år. Jag gillar faktiskt de flesta låtarna i finalen men hjärtat klappar extra för Ugglas, Sarah, EMD och Måns.

Min mesta favvis är nog Ugglas låt, den är så underbart naken, utlämnande och...äkta. Men tvivlande tankar om dess internationella chans får mig att fililura ...Dock verkar det inte spela så stor roll, man kan ej vara säker på något numera. Många med mig trodde väl att Hero hade en rimlig chans förra året...Listen to your heart med andra ord!


Ha nu en härlig fortsättning på söndagen och hugs to you all!



1 kommentar:

Josephine Boman sa...

Jag har noterat det samma, även om vi hade snöfall och riktigt urk-väder igår här i Linkan :-(.

Saknar DIG!!!