onsdag 4 mars 2009

I gamla hjulspår


Så är vardagen här!

Efter ett fantastiskt lyckat sportlov har man tvingats in i alla gamla rutiner; skola, dagis, jobb samt aktiviteter rullar på som vanligt igen. Från att ha varit inkapslad i fjällvärldens friska luft nästintill 24/7 är man nu hänvisad till en något mer instängd miljö...

Jag måste nog erkänna att lite småstressad över att man inte HANN något hemma under sportlovet känner jag mig allt.

Det vi förlorade i hemmafix vann vi ändå tusenfalt tillbaka fysiskt och inte minst socialt; att få umgås en hel vecka med varandra och med vänner är otroligt värdefullt, mysigt, lärorikt och nyttigt!

Men för att bromsa en eventuell panik gäller det ändå att sålla i alla göranden, att välja ut det som är allra mest nödvändigt. Lite mat på bordet känns väl som ganska högprioriterat, liksom att alla familjemedlemmar har några rena klädtrasor att sätta på sig. Stortvätten och storstädningen däremot får snällt vänta tills andan faller på lite mer, d v s tills man ej längre står ut med de jättelika damm-och smutstvätthögarna...

Jag tackar en högre makt nästan dagligen för att det varken finns dammallergiker eller extrema pedanter i min familj!


Onsdagskramar till er alla out there och glöm inte att fånga dagen!








Inga kommentarer: