tisdag 22 december 2009

Lägesrapport


Här sitter jag och tittar på Habib med grannpojken, medan hans syrra och Sara bakar peppisar. Mysa vid Tv:n är precis vad jag känner för just nu eftersom jag är lite småhängig, seg i kroppen och förkyld.


I ultrarapid inhandlade jag emellertid så gott som alla julklappar på måltiden två timmar tidigare idag, det är banne mig snabbhetsrekord. Men jag visste vad jag ville ha och då är det inte så vidare värst svårt. Ratade stan-stan och höll mig till Fridhemsplan/Odenplan; inga köer, ingen folkanstormning, inga sura tanter eller armbågstaktik, I love!

Maken och Emil har precis dragit iväg för att köpa lite egna klappar samt ingredienser till bland annat Jansson ; vilken jag traditionsenligt gör även i år. Men det blir morgondagens bestyr, liksom städning och julgranspyntning.

Efter en närmare undersökning visar det sig att det inte blir så mycket bakat därute i köket, mest provsmakning och tjejsnack, så jag skall nog joina och ta ett rejält tag med kaveln, för vi behöver mer pepparkakor till ädelosten!

Jullovskramar!

Inga kommentarer: