onsdag 29 september 2010

Tur i oturen, kanske?

"Mååååste du också vara hemma, idag igen???" Ja, dessa trevliga ord brukar normalt komma från min mun på onsdagarna, d v s mina lediga/jobba- hemma dagar. Mottagaren är min käre make som råkar ha sitt kontor hemmavid, fortfarande.

Det blir lite kämpigt ibland: För det första måste jag utföra en del datajobb och behöver vara uppkopplad . Det är bara det att vårt lilla trådlösa system inte alltid/väldigt sällan, klarar av att två datorer är igång samtidigt.

För det andra yr jag runt som ett yrväder halva morgonen och plockar, röjer upp och fixar. Maken blir yr i huvudet då jag sveper omkring och han tycker också att jag för en ganska så "bullrig" tillvaro (?)Nu är det så att jag inte KAN jobba eller överhuvudtaget existera om jag inte får göra iordning, i alla fall litegrann...

Fast idag, idag råder ett helt annat läge, utanför det normala. Här utförs inget plock eller röj, här bullras det nada. Jag är hängig med halsont, ömmande kropp och med bihålor som börjar göra sig påminda.

Och jag UPPSKATTAR makens hemmajobbande närvaro. Just nu är han exempelvis ute och handlar Yakiniku, det enda jag är sugen på. Och jag tyckte han nämnde något om någon chokladpralin till efterrätt...

Kramisar

Inga kommentarer: