fredag 8 januari 2010

Wishes

Min privata önskelista just nu:

* Fungerande datorer; så vi slipper tjafsa om de två vi har, varav den ena endast fungerar till hälften. Nu ikväll skall jag, med hjälp av en instruktionsfilm på HP:s hemsida försöka rätta till min minidator själv, hm...He who lives will see.

*"Färdig" renovering här hemma och till denna inräknas följande (första etappen): Byggnation av vägg samt loft i vårt sovrum, så att kidsen äntligen kan få var sitt rum.Tapetsering sedan i dessa små rum, efter kidsens önskemål. Ja, enligt VISSA riktlinjer; Emil får till exempel inte ett helsvart rum som han ville igår. Slutligen fixning av mitt och makens nya sovrum, dvs kidsens exrum. Fler etapper ligger på lager och väntar, otåligt...

* Fiffig och odramatisk övergång barnmässigt mellan lovposition och skolposition. Jag är redan inne i hjulet och har avverkat två jobbdagar.

* Friska familjemedlemmar, inklusive undertecknad. Inga "nu börjar vi skola/jobb- bakterier och virus", tack.

* Formidabel lust att ta tag i röran här hemma, inför morgondagens besök.

Närmast önskar jag att min spenatsoppa blir fantastiskt lyckad. Alltså blir det inte palt till middag, som Sara önskade. Hennes kompis mamma härstammar norrifrån och bjöd på denna delikatess häromdagen.

Men Let´s dance blir det i alla fall!

Fredagliga kramar från mig








Inga kommentarer: