lördag 25 juli 2009

Tankar i mitt hvud


"Jag är nog starkast i hela världen" ; dottern lyfte stolt upp tvättkorgen under vårt hutlöst tidiga tvättstugepass med början kl 07.00 sharp imorse.

Påminde henne lite försiktigt om att Magnus i Let´s dance kanske är aningen starkare; ja, just det, det förstås.

Dessa dagar blir det en del tvätt och så småningom även pack, eftersom vi skall åka på en liten resa snart.
Dock har jag numera oerhört svårt för att vara ute i god tid med allt möjligt här i livet; jag måste nästan ha blåslampan över mig för att komma in the mood och överhuvudtaget prestera någonting. Lovlazy???Så man står väl där en kvart innan avfärd och mosar ner saker som egentligen inte får plats i den redan sprängfyllda resväskan.

Spännande skall det bli, vårt tvåveckorsäventyr, som först går till en liten spansk bergsby och våra vänner där och sedan per bil längs den portugisiska kusten. Jag, som inte är något jättefan av bilsemestrar, har ändå gått med på detta upplägg.

Som den sanna realisten (i min mans ögon pessimisten) är jag beredd på att både det ena och det andra kan gå fel eller i alla fall icke planenligt, men fy sjutton vad jag läääängtar. Här skall det familjemysas i kubik, stötas och blötas, bråkas(?) och skrattas...och dotterna sexårstrotsutbrott blir ju inte värre utomlands, eller hur?!?
Visst, jag älskar vårt liv ute i torpet, men nu vill jag se något annat, äta mat lagad av någon annan, dricka annat vin...

Om lilla datorn får följa med eller inte är ännu icke bestämt. Kanske blir det ett längre bloggbreak, kanske blir det någon uppdatering från någonstans ute i obygden, he who lives will see...

Lite försmak på semestervibbarna skall vi snart få känna. Här hos syrran skall det mumsas pizza a la Sardinien...


Ha det så nice! Lördagskramar till er alla!


Holidays are comig...



Inga kommentarer: