torsdag 9 juli 2009

Resultatet av...




..en regnig dag kan delvis ses här till vänster. Sonen och jag har gjort smycken, enligt den luffarslöjdsmetod som farfar lärt honom. Mitt bidrag är ringen med den bruna stenen, resten är sonens...


Kreativiteten har flödat även på bakfronten, nu står min berömda "torpets vinbärsmarängpaj" i ugnen. Hade också tänkt baka mina välkända torpetkringlor, men eftersom dottern gärna vill vara med o baka och då hon ligger febersjuk idag, får dessa vänta.

Jag måste vara en idrottslärares dröm (?!?) I alla fall min sådan på gymnasiet hävdade att det faktiskt inte finns något dåligt väder för motion, bara dåliga...just det, kläder.

Därför stegade jag i förmiddags ut i hällande regn och tog en stärkande 80-minuters skogspromenad. Så där lite shabby chic, i illturkost regnställ daterat 1989 men med trendiga trekkingstövlar från svalbardsresan förra sommaren.

Nu skall det strax fikas gott här hemma, måste bara väcka dottern, och maken, som visst sympatisomnat...Sonen är hos en landetkompis; denne har både roliga TV-kanaler samt Playstation...

Imorgon väntar besök hos polisen, ja, dottern måste få ett nytt pass!
Det händer grejer här på landet!


Ha en underbar torsdagkväll!






Inga kommentarer: