tisdag 7 juli 2009

Passa på!

Helt oplanerat fick jag en halvledig dag; maken jobbar och kidsen leker med kompisar på deras sommarställe.

Vad göra då? Shoppingtarmen tyckte givetvis en runda på stan, men plånboken var inte riktigt inne på samma linje. Så det blev städning, lite småsortering av gamla teckningar, vinterkläder och dylikt. 

Har även packat det mesta inför landet. Sanningen är dock den att vi nästan levt i ouppackade ikeatrunks sedan i april. Det är då säsongen börjar för oss torpare och för att inte behöva packa, packa upp, packa, packa upp HELA tiden har jag helt enkelt struntat i att packa upp helt och hållet.

Som av en händelse skulle jag bara kolla att passen ligger där de ska, inför spanienresan senare i sommar. Jodå, låg på sin vanliga plats, det gjorde de, det var bara det att dotterns  GÅTT UT!

Tur att det går att fixa pass på många ställen och att hela proceduren bara tar fem arbetsdagar. Har för mig att det tog veckvis då man själv var barn.

För man har ju inte lust att punga ut med 900 spänn för ett provisoriskt pass, eller hur? Det har min man gjort ett antal gånger under sin karriär, men det är en annan story...

Ha en härlig dag!

1 kommentar:

Josephine sa...

Tur du kollade efter dem i tid! Det där är så typiskt!

KRAM!