måndag 18 oktober 2010

Hääääj!

Nu du mamma, så kommer det ett litet blogginlägg i alla fall!

Ja, det har faktiskt kommit klagomål från lite olika håll, om att jag inte uppdaterar bloggen tillräckligt, sorry!!!

Jag passar på nu då jag råkade få en liten ledighetslucka, kidsen är på kör med efterföljande kompislek samt handboll. Och då varken promenad eller invikning av tvätt lockade särskilt mycket, hamnade jag i TV-soffan med lilla bärbara i knäet, likt en liten katt, varm och hemtrevligt spinnande...

Fick ju förresten en hel del härlig lantluft till livs då vi var i torpet lördag-söndag; det kanske räcker för hela veckan?Näe, jag är beroende av mina höstpromenader, jag vill bara ut, ut, och det tar tyvärr väldigt emot då att gå ner i husets gym, fast jag så väl skulle behöva några duster med motionscykeln, hantlarna, ja, ni vet...Men det blir väl sen, då allt det höstklara, färgrika bytts ut mot slask, blask och grått murrmurr.

Lite hundbiten är jag just nu, ja, inte BITEN på det sättet, utan hundintresserad. Dottern och jag lånade torpgrannarnas lilla härliga pälsboll (en slags terrier?!?) för en hösttur i skogen och vad mysigt vi hade det. Och vad långt dottern gick, 50 minuters powerwalk i mammas takt var plötsligt ingen big deal!

Fast det verkar ju vara så mycket pyssel med människans bästa vän; valpkurser, diverse andra kurser och vem vill passa den då man reser bort?

PAUS här: Maken skall ut och springa, minsann, och nu letar han efter en en mp3 som försvunnit på något mystiskt sätt, och jag dras in i jakten,hm...

Ingen musikmaskin upphittad...

Näe, det blir nog en katt till, om det skall bli fler djur, trots att sonen bedyrar att HAN minsann skulle ta hand om hunden helt själv.

Fast i och för sig, kanske bra om man skaffar en hund då sonen stiger in i tonårsentrén, med ännu ett tidsslukande fritidsintresse fås än mindre tid till bus och stök? Kanske kan han tävla i agility typ varje lördag och söndagsmorgon, tidigt, tidigt...eller?

Förresten, på fredag skall sonen på sitt allra första disco; redan nu har han börjat planera hur luggen ska kammas och skall han ha spray, vax eller kanske gelé...

Over and out och ha det så gott alla måndagslirare out there!

Inga kommentarer: