tisdag 31 augusti 2010

Tisdagstankar

Rasp, rasp...Sonens penna flyger över räknehäftet, nästan hela veckans matteläxa bestående av 40 tal skall göras nu. Jag sitter intill och skriver...

Jodå, nu är allt satt på rull igen, BIG TIME! Maken verkade tycka att det inte räcker med kör, handboll, sång och dans för dottern; då jag kom hem ertappade jag honom med att ha dragit med henne på fotbollsträning också. Nja, dragit och dragit, det lockade ganska mycket att en klasskompis också ville börja.

Så, nu har mannen alltså rekryterat ännu en medlem till den interna fotbollsligan här hemma.

Well, well, så länge hon tycker det är kul är allt frid och fröjd, tror det är bra för kidsen att pröva på lite olika saker. Tids nog vet man att de av tidsmässiga skäl faktiskt måste välja bort vissa aktiviteter. Sonen, som precis börjat mellanstadiet har börjat minska på sina, nu är det "bara" två sporter som gäller, varav fotbollen alltid har första tjing om krockar uppstår .

PAUS här: Bråk mellan ungarna, dottern kommer in och "stör" mitt i läxläsningen. Tack och lov är situationen hanterbar och konflikten snabbt löst. Tack för det, min bråktröskel är just nu under marknivå och minsta lilla gnäll och tjafs får mig att gå i taket. Jag tackar "Djursjukhuset" på TV, det fick dottern att snabbt avlägsna sig.

Och själv då? Jag har lovat att prioritera hårt den här terminen, eller rättare sagt att prioritera bort saker som inte är absolut nödvändiga samt att se till att göra saker jag mår bra av.Undrar just varför jag varit så vansinnigt dålig på att utföra de där så välbehövliga, undergörande gympassen, hm...Men september är en bra månad för sånt, eller hur?

Således avslogs sonens försiktiga undran, eller han undrade inte ens, han sade direkt att han förstod att han inte fick ta över en klasskompis två marsvin ("man får en JÄTTESTOR bur med, mamma")...Jo, jag tackar jag, been there, done that. Lilla Sally, bless her soul, härbärgerades ju i en bur gigantus och jag minns sonens möda med att städa och fixa hos det lilla djuret.

Dock kan det vara vandrande pinnar på väg, om NO-kollegans sådana lägger några ägg är det möjligt att det blir en levande julklapp i år...

Nu är det dags att hjälpa sonen lite med tallinjen...

KRAMAR på er alla tisdagslirare

Inga kommentarer: