tisdag 6 september 2011

Kvällskåseri, eller ngt sådant


I en värld full av knäppskallar tänkte jag bara utbringa en liten (kaffe)skål för alla härliga goda vänner som finns därute; en del bekantskaper från förr och andra med färskare datumstämpel. Ibland önskar jag att jag  kunde bunta ihop dem och umgås med dem alla på en gång...För hörrni man hinner ju inte med att vara så vidare värst social: Veckorna upptas av jobb, vabb, mat, tvätt, städ. läxläsning, träning och helgerna, ja, vart tar de vägen????

Har man minsta lilla projekt (läs renoveringar) som hamnar utanför "hushållsyssloramen" känns situationen närmast övermäktig. Och det enda jag egentligen vill är att sitta och chilla, mysa,umgås. 

Well, well...Ser iaf fram emot tre härliga middagar a la Linas matkasse, ingredienserna damp ner här ikväll.  Fast erfarenhetsmässigt vet vi att det blir minst fem middagar out of dessa tre. Och bra mat är det, mycket gott och grönt. Fast inte så vidare ekologiskt, kanske priset varit ett annat om så varit fallet, men ändå, i dessa miljöupplysta tider är det lite strange.

Jag känner mig faktiskt ibland ganska stolt över min man, inte för att han alltid köper ekologiskt utan för att han är en alldeles tvättäkta miljömulle.Glömmer aldrig när jag under ett av mina första besök i hans lilla studentlya back in the 90´s fick se hur diskade småpåsar hängde på tork redo för återanvändning, fick jag läta mig senare. Här hemma är det nu närapå belagt med böter om man råkar sopsortera felaktigt eller rentav SLÄNGA påsar och servetter som kan användas igen.

Märker att det blivit väldigt tyst i kidsens rum, de har visst gått och lagt sig helt själva, eller kom dottern in till mig vid datorn och sade gonatt??? Hm, jag minns inte och maken är busy gloende på vinande bollar, så han har ingen aaaaning. Kanske därför vi inte hinner ta tag i så många renoveringsprojekt här hemma? Jag bloggar och han hamnar  i fotbollskoma...


Komsi, komsi och hjälp till lite på landet...

Ha det så gott alla tisdagslirare, nu är det natti, natti!







Inga kommentarer: